ΔΥΟ ΝΕΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ «ΜΕΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ»

ΔΥΟ ΝΕΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ «ΜΕΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ»

1.Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2011: 15.00-20.00
Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011: 12.00-16.00

Συνολική διάρκεια: 9 ώρες

Μαρία Ανδρ. Σπυροπούλου
Θεατρολόγος – Φιλόλογος


«Από το Λαϊκό Παραμύθι στην Παράσταση:
Όταν οι Τέχνες λένε Παραμύθια»

Στόχος του εργαστηρίου είναι μέσα από τη διαδικασία της δραματοποίησης να επιτευχθεί η παραστατική απεικόνιση της τέχνης του παραμυθιού, με τη χρήση λεκτικών, μουσικών, οπτικών και ηχητικών ερεθισμάτων και κωδίκων. Με την ενεργοποίηση του προσωπικού τρόπου του κάθε συμμετέχοντα στο εργαστήριο, με αφορμή το λαϊκό παραμύθι και με οδηγό τους άξονες της θεατρικής τέχνης και τεχνικής οι μαθητές καλούνται να χτίσουν το δικό τους θεατρικό σύμπαν. Η έκφραση αυτή αποτελεί δημιουργία σε επίπεδο σκέψης, λόγου, κίνησης και συμμετοχικής δράσης με αποτέλεσμα την όσμωση του μαθητή αφενός σε νέες εμπειρίες και αφετέρου το άνοιγμά του στο χώρο της τέχνης του θεάτρου. 

Μαρία Σπυροπούλου
Η Μαρία Ανδρ. Σπυροπούλου γεννήθηκε στη Πάτρα και σπούδασε Θέατρο, Φιλοσοφία – Παιδαγωγική και Ψυχολογία. Είναι αριστούχος απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και πτυχιούχος του Τμήματος Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Επίσης είναι αριστούχος απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος του Τ.Θ.Σ. του Πανεπιστημίου Αθηνών και Υπ. Διδάκτωρ του ιδίου τμήματος. Μιλάει Αγγλικά και Ιταλικά. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και master class θεάτρου, θεατρικού παιχνιδιού, ευρυθμίας, σωματικού θεάτρου, commedia dell’ arte, μάσκας, αρχαίας τραγωδίας, χορού, κλόουν, μουσικής στο θέατρο, θέατρο δρόμου, κινησιολογίας – performing, συναισθηματικής νοημοσύνης, σχολικής ψυχολογίας κ.α. με τους Ανδρέα Μανωλικάκη, Ηλία Πίτσικα, Svetlana Kinganskaia, MarioGallo, Jonathan Neelands, Roberto Tolledi, Hardwick Lorna, Heyme Hansgunther, Χατζηχρήστου Χρυσή κ.α.. Συμμετέχει ως εμψυχώτρια θεάτρου σε επιμορφωτικά προγράμματα – σεμινάρια όλων των βαθμίδων. Συνεργάζεται με την Ευανθία Στιβανάκη (καθηγήτρια Τ.Θ.Σ. ΕΚΠΑ) και τον Ιωσήφ Βιβιλάκη (καθηγητής Τ.Θ.Σ. ΕΚΠΑ) για την εμψύχωση θεατρικών project για τους φοιτητές του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Από το 2000 ασχολείται με το Θέατρο στην Εκπαίδευση, όπου διδάσκει, διασκευάζει, γράφει, σκηνοθετεί και παίζει θέατρο με τους μαθητές της. Τα τρία τελευταία χρόνια ζει στη Πάτρα και εργάζεται ως εκπαιδευτικός θεάτρου στο Μουσικό Σχολείο Πάτρας, όπου έχει συστήσει θεατρική ομάδα και συνεργάζεται με το μουσικολόγο – συνθέτη Χάρη Πεγιάζη για τη διδασκαλία και το στήσιμο των παραστάσεων της ομάδας. Είναι μέλος του ΠΕΣΥΘ και του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

2. Σάββατο 26 Φεβρουαρίου: 17.00-20.00
Κατερίνα Κωνσταντινάκου

Θέατρο-ντοκιμαντέρ: η γοητεία των αναμνήσεων
Το θέατρο-ντοκιμαντέρ μπορεί να μην είναι πολύ διαδεδομένο στην Ελλάδα, έχει όμως μια αξιόλογη πορεία στις σκηνές της Ευρώπης, ανανεώνοντας τη σχέση τού θεάτρου με τη γύρω πραγματικότητα και προτείνοντας νέες μορφές θεατρικής έκφρασης. Αξιοποιώντας την εμπειρία της εμψυχώτριας από την προετοιμασία της παράστασηςSugar Babes στο δη.πε.θε. Σερρών (2009), καθώς και την εφαρμογή της μεθόδου σε μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου (ειδικότερα για την προετοιμασία τελικών γιορτών), το εργαστήριο θα δείξει πώς φτάνουμε σε παράσταση με αφετηρία όχι ένα δοσμένο κείμενο (δραματικό ή μη) παρά αναμνήσεις και ιστορίες των μελών της ομάδας.
Το εργαστήρι θα διαρθρωθεί σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος θα εστιάσουμε στη διαδικασία συλλογής και επεξεργασίας των ιστοριών: μέσα από παιχνίδια και ασκήσεις γνωριμίας που έχουν παράπλευρο σκοπό να εγκαθιδρύσουν την επικοινωνία και να ενδυναμώσουν την εμπιστοσύνη των μελών της ομάδας – ζητούμενα απαραίτητα σε μια διαδικασία που προτρέπει τους συμμετέχοντες να μοιραστούν προσωπικά βιώματα–, οι συμμετέχοντες θα προσφέρουν τις αναμνήσεις τους με τη μορφή ιστοριών. Στη συνέχεια θα διερευνήσουμε τι είναι αυτό που κάνει τις ιστορίες –αληθινές ή όχι– πειστικές, αληθοφανείς και εντέλει συναρπαστικές, προκειμένου να κρατήσουν το ενδιαφέρον του θεατή. 
Στο δεύτερο μέρος θα επιλέξουμε μία από τις ιστορίες που θα προκύψουν για να την επεξεργαστούμε περαιτέρω. Συγκεκριμένα, διατηρώντας την πρώτο-πρόσωπη αφήγηση θα δοκιμάσουμε διάφορους τρόπους με τους οποίους μπορεί να παρουσιαστεί μια ιστορία επί σκηνής, αξιοποιώντας τεχνικές αφήγησης σε συνδυασμό με διάφορους βαθμούς αναπαράστασης.

Κατερίνα Κωνσταντινάκου
Σπούδασε στη Θεσσαλονίκη (Τμήμα Θεάτρου απθ), στο Κεντ (ukc) και στη Γλασκόβη (MPhil in Dramaturgy). Συνεργάστηκε στον τομέα της παραγωγής με το Θέατρο του Λόγου και τη νέα σκηνη, και ως δραματολόγος με το Φεστιβάλ Αθηνών, το Εθνικό Θέατρο, το κθβε, το δηπεθε Σερρών, το θέατρο Αμόρε, το θέατρο Εμπρός, το Θέατρο του Νέου Κόσμου, το θέατρο Επί Κολωνώ, το θέατρο Από Μηχανής, το θέατρο Χώρα καθώς και με τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση. Έχει συνεργαστεί με το πρόγραμμα μελινα για την παραγωγή θεατρολογικού υλικού για εκπαιδευτική χρήση. Από το 2002 διδάσκει Θεατρική Αγωγή σε Ολοήμερα Δημοτικά σχολεία, Μουσικά Σχολεία και ιεκ, συντονίζοντας και συμμετέχοντας σε Πολιτιστικά και Περιβαλλοντικά Προγράμματα. Από το 2009 υπηρετεί ως μόνιμη στην Α΄ Μεσσηνίας.

Θα χορηγηθούν βεβαιώσεις στους συμμετέχοντες!
Δηλώστε άμεσα την συμμετοχή σας στη:
Γραμματεία του Π.Ε.ΣΥ.Θ.

Ημερομηνία πρώτης ανάρτησης στο pesyth.gr
06 Φεβρουαρίου 2011

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: