ΘΕΑΤΡΟ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΕΝΑ ΚΡΕΒΒΑΤΙ

ΘΕΑΤΡΟ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΕΝΑ ΚΡΕΒΒΑΤΙ

Στην εικοστή συνομιλία για την ιαματική διαστάση των επιτελεστικών τεχνών το θέμα μας είναι το θέατρο στο νοσοκομείο. Σημαντικές μαρτυρίες θεατών-ασθενών και γιατρών φωτίζουν το άγνωστο ζήτημα της εφαρμογής του θεάτρου σε χώρους νοσηλείας.

Παρουσιάζουν: Ιφιγένεια Γρίβα-Ηλίας Κουνέλας Κυριακή 30 Μαΐου 2021, ώρα 12:00

Οι διαδικτυακές αυτές συναντήσεις μεταδίδονται απευθείας στο κανάλι του Τμήματος στο YouTube και κοινοποιούνται μέσα από τον ιστότοπο του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών, καθώς και από το κοινωνικό δίκτυο του Τμήματος στο Facebook. Απευθύνονται σε όλους τους φοιτητές και τις φοιτήτριες του Προπτυχιακού και του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος, στους/στις υποψήφιους/ες διδάκτορες, στους αποφοίτους, στους φίλους του Τμήματος και σε κάθε ενδιαφερόμενο. Η συμμετοχή/παρακολούθηση είναι δωρεάν. Δεν απαιτείται εγγραφή.

Για να παρακολουθήσετε τη συνομιλία πατήστε εδώ και θα ανακατευθυνθείτε στον σύνδεσμο του YouTube.

Μια πρωτοβουλία του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ υπό την αιγίδα της Φιλοσοφικής Σχολής και την υποστήριξη των εκδόσεων Αρμός.

Χορηγός επικοινωνίας: Λογοτεχνικό περιοδικό Φρέαρ.

Ιφιγένεια Γρίβα

Η Ιφιγένεια Γρίβα γεννήθηκε στην Αθήνα και είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών καθώς και της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Από το 2014 είναι ιδρυτικό μέλος της δράσης «ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΡΙΟ» του Εθνικού Θεάτρου- πρόκειται για τη δράση που φέρνει το θέατρο στα νοσοκομεία, μέσα στους θαλάμους των ασθενών. Έχει παίξει στις παραστάσεις «Να βγω λιγάκι στον αέρα» σε σκηνοθεσία Ηλία Κουνέλα στο Θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν, «Τα γενέθλια της Ινφάντα» σε σκηνοθεσία Μαρίας Νίκα στο θέατρο Φούρνος, «Ο Γάμος του Καραχμέτη» σε σκηνοθεσία της Όλιας Λαζαρίδου στο Παλαιό Πανεπιστήμιο, «210.000 οκάδες Βαμβακιού- μια παράσταση στο Αρχείο» στο Πολιτιστικό ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη, Τρεις μεταμεσονύκτιες παρεμβάσεις με θέμα την «ΑΓΑΠΗ» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και «Το εγχειρίδιο ενός καλού κλόουν» σε σκηνοθεσία Ηλία Κουνέλα σε Ελλάδα και Κύπρο. Επίσης, έχει συνεργαστεί και με ξένους καλλιτέχνες σε Ελλάδα και εξωτερικό όπως στην Καβάλα με το έργο «ΙΩ» της Laura Tesman Gillette, στην Ταϊβάν στην παράσταση «In Transit- Trauma and Healing» των : Annie Levy, Evan Tsitsias, Laura Tesman Gillette, Orly Noa Rabinyan, Evan T Cummings και στην Σύρο στα έργα : «Φαλάτσι: μια γυναίκα ενάντια» σε σκηνοθεσία των Laura Caparrotti και Jay Stern, «Εκκλησιάζουσες» των Annie Levy και Jocelyn Yuchia Chang και «Ηχώ» των Laura Tesman Gillette, Chang Nai Wen & Evan Tsitsias. Τέλος, έχει συμμετάσχει στην Τελετή Αφής των Ολυμπιακών Αγώνων και στην Τελετή Παράδοσης της Ολυμπιακής Φλόγας το 2012 σε σκηνοθεσία-χορογραφία της Αρτέμιδος Ιγνατίου.

Ηλίας Κουνέλας

Είναι απόφοιτος του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.
Διδάσκει στην Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών (από το 2012) το μάθημα «Κλόουν / ένα μάθημα για την αποτυχία». Πρόκειται για ένα μάθημα αυτοέκθεσης που ασχολείται με πράγματα που δεν αγαπούν οι ηθοποιοί πάνω τους.
Το 2010, αφού περνάει από το εμπορικό θέατρο έχοντας συνεργαστεί ως ηθοποιός με πολλούς διακεκριμένους σκηνοθέτες και πολλές σημαντικές σκηνές, αρχίζει να ονειρεύεται ένα θέατρο δωματίου όπου το κοινό και ο θεατής θα κάθονται στο ίδιο ύψος και θα έχουν ‘κοινό ψυχικό κόστος’. Έτσι δημιουργεί ένα θέατρο ‘προσώπου’, όπου αρχίζει να δίνει νόημα ξεχωριστά στο πρόσωπο του κάθε θεατή. Υποστηρίζει πως κάθε πρόσωπο ξεχωριστά αποτελεί ένα γεμάτο θέατρο. Εγκαταλείπει τις κλασικές Ιταλικές σκηνές και δημιουργεί παραστάσεις σε φυσικές σκηνογραφίες που απευθύνονται κάθε φορά σε πολύ περιορισμένο αριθμό θεατών. Παίζει σε εγκαταλειμμένα νεοκλασικά, σε αυλές εκκλησιών, σε πλατείες, σε ταράτσες, σε φυλακές και νοσοκομεία.
Ενδεικτικά η παράσταση “ΚΗΠΟΣ – ΣΤΑΧΤΕΣ / από το βελούδινο άλμπουμ του 20ού αιώνα” (2011-2013) παίχτηκε για δύο χρόνια σε εγκαταλειμμένο νεοκλασικό στον Κολωνό, για 22 θεατές κάθε φορά.
Η παράσταση “Η 8η ΗΜΕΡΑ”, παίχτηκε σε 220 σπίτια σε όλη την Αθήνα. Η παράσταση φιλοξενούσε και φιλοξενούνταν. Μπορούσε να παιχτεί στο σαλόνι του καθενός, αλλά μπορούσες και να την επισκεφθείς σε οποιοδήποτε σαλόνι παίζονταν. Ταξίδεψε στην Κύπρο, την Θεσσαλονίκη, σε Ελληνόφωνα σπίτια της Ελβετίας και αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία για όσους την παρακολούθησαν.
Το καλοκαίρι του 2014 εμπνέεται την δράση “ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΡΙΟ” και την προτείνει στο Εθνικό Θέατρο, που την αγκαλιάζει μέχρι και τις μέρες της καραντίνας. Πρόκειται για θεατρικές παραστάσεις σε θαλάμους νοσοκομείων, πάντα γύρω από ένα κρεβάτι, για θεατές ασθενείς, συνήθως τελικού σταδίου. Έχει ξεπεράσει τις 1000 παραστάσεις και ελπίζει για τη συνέχεια.
Τον Μάη του 2018 ιδρύει τον Οργανισμό Πολιτισμικής Παρηγορητικής Φροντίδας “ΠΡΟΣΩΠΟ”, που έχει σαν σκοπό να μεταφέρει την αναπαραστατική τέχνη σε θεατές που την δεδομένη στιγμή της ζωής τους δεν μπορούν να έρθουν στο θέατρο.
Ταυτόχρονα σκηνοθετεί παραστάσεις που πρεσβεύουν την ‘καλή αφήγηση’ στην εποχή τής κρίσης και δίνουν ελπίδα και θάρρος στο κοινό. Ενδεικτικά: “ΑΓΑΠΗ / μια τριλογία για την καλή αφήγηση” στο ΔΗ ΘΕ ΠΕΙ (2016 – 2017) και “ΕΙΜΑΙ ΘΑΛΑΣΣΑ ΧΡΟΝώΝ / ένα άσμα για το χάσμα γενεών” στο Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας (2018) ̈ΝΑ ΒΓΩ ΛΙΓΑΚΙ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ̈ στο υπόγειο
του Θεάτρου Τέχνης (2019)
Τον Μάρτιο του 2018 εκδίδει το βιβλίο “Το εγχειρίδιο ενός καλού κλόουν” από τις εκδόσεις Καλειδοσκόπιο.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: